T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
MAL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
Mal Müdürlüğü merkezde Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü’ne, İl’de Defterdarlığa bağlı bir birimdir. Dolayısıyla Mal Müdürü bir ilçede Hazine ve Maliye Bakanlığı'nı temsil eden en yetkili amirdir. Mal Müdürlüğü yapmış olduğu hizmetleri, başta 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu olmak üzere yürürlükteki kanunlar ve teşkilatımızın kuruluş ve görevlerini belirleyen kanun ve diğer mevzuat çerçevesinde yürütür. Mal Müdürlüğü vezne ve muhasebe servisi ile gerekli görülen yerlerde tahakkuk, tahsilat ve hazine avukatlğı gibi servislerden oluşur. Devletin kanunlara dayanarak hizmet karşılığında yüklenmiş olduğu, taahhüt ettiği ödemelerin, mevzuata uygunluğunun kontrolünü yaparak, ekinde olması gereken belgelerin tamam olup, olmadığına bakarak ödemeleri yapar. 5018 sayılı kanunun Muhasebe hizmet ve muhasebe yetkilisinin yetki ve sorumluluklar başlıklı 61. maddesinde “ Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin, kayıtların yapılması ve raporlanması işlemleridir.” Bu hizmetlerin yapılmasından ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından malmüdürü sorumludur. Malmüdürleri ödeme aşamasında, ödeme emri belgesi ve ekleri üzerinde;
a) Yetkilinin imzası,
b) Ödemeye ilişkin ilgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olmasını
c) Maddi hata bulunup bulunmadığını,
d) Hak sahibinin kimliğine ilişkin bilgileri, kontrol etmekle yükümlüdür.
Burada görüldüğü gibi 5018 sayılı kanun, Mal Müdürü’nü Muhasebe yetkilisi unvanı altına alarak, sorumluluklarını ve yetkilerini belirlemiştir. Malmüdürü yapmış olduğumuz iş ve işlemlerde Sayıştay’a hesap vererek, yapılan iş ve işlemlerin yetki ve sorumluluk içinde olduğu ve meri kanun ve kararnameler, tüzükler, yönetmeliklere, genelgelere ve de tüm mevzuata uygun olduğunu ibra ettirmiş olur. Hatalı iş ve işlemler varsa sorumlular adına zimmete alınarak, bu zararın tahsilatını sağlar. Onun için ödeme esnasında her ödemenin mevzuata uygunluğu, çok önemlidir. Bu giderlerin içinde devletin yapmış olduğu harcamalar, kamuda çalışan işçi ve memurların maaşları, fazla mesaileri gibi özlük haklarının ödemeleri vardır. Ayrıca Mal Müdürü olarak gelir politikasını adalet ve tarafsızlık içinde uygulamak; vergi ve diğer gelirleri en az maliyetle toplamak; mükelleflerin vergiye gönüllü uyumunu sağlamak; mükellef haklarını gözeterek yüksek kalitede hizmet sunmak suretiyle yükümlülüklerini kolayca yerine getirmeleri için gerekli tedbirleri almak; saydamlık, hesap verebilirlik, katılımcılık, verimlilik, etkililik ve mükellef odaklılık temel ilkelerine göre görev yapar. İl İdaresi kanununa göre İlçe idare kurulunda ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’nın mütevelli heyetinde görev alır, diğer kanunlarla yetki verilen kurul ve heyetlerde görev yürütür.